4-дневен семинар за преподавателки в целогодишните коран-курсове на страната се проведе в Устина

 

 

Снимка: freepik.com

В периода 21-24 декември 2017 година в учебната база на школата за имами в пловдивското село Устина се проведе семинар за жени преподавателки от годишните коран-курсове в цялата страна. По време на четиридневната среща бяха изнесени редица лекции и обсъдени множество въпроси, свързани с различните аспекти на преподаване в годишните коран-курсове.

Сред лекторите по време на семинара бяха заместник-главният мюфтия Ахмед Хасанов, който представи темата „Синергията като форма на взаимоотношения“, Халил Ходжов с темата за „Интерактивни методи на преподаване“. Участие взеха и преподаватели от Висш ислямски институт (ВИИ) и  Духовно училище – Момчилград. Айдън Юмеров от ВИИ представи лекция на тема „Методите на Пратеника (с.а.с.) и тяхното приложение в съвремието ни“, а директорът на момчилградското духовно училище Ахмед Бозов говори за „Коран-курсът като мост към имам-хатиба“. Преподавателките от целогодишните коран-курсове в страната имаха възможността да чуят и други интересни лекции, които пряко касаят работата им.

В рамките на 4-дневния семинар се проведоха и множество дискусии, като сред темите бяха тези за „Годишните коран-курсове като привилегия“, „Най-ефективни методи на преподаване“, „Коран-курсът от малки до големи“ и още други.

„Семинари за преподавателите в годишните коран-курсове като този са изключително полезни, тъй като ние, като обучители, имаме възможността да обменяме опит една с друга и да споделяме  проблемите и предизвикателствата, пред които се изправяме в работата си.“ – споделиха жените, които взеха участие в семинара в Устина.

Семинарът беше закрит на 24 декември 2017 година, в който ден всички отпътуваха по населените си места.

Главно мюфтийство на мюсюлманите в Република България традиционно организира семинари за жените преподавателки в годишните коран-курсове в страната два пъти в годината.

 

Автор: Л. Чаушева

 


© Мюсюлманско изповедание. Всички права запазени.