Издателството на Главно мюфтийство издаде книгата „Ислямът като алтернатива“ на световноизвестния философ, мислител и политик д-р Мурад Уилфрид Хофман.
Хофман е роден в Ашафенбург (Германия), учи право в Мюнхен и американско право в университета „Харвард“ - Кеймбридж. По-късно, от 1961 до 1994 година, той работи като дипломат, директор на разузнаването на НАТО в Брюксел, а след това и като посланик на Германия в Алжир и Мароко.
През 1980 година приема исляма, след което се превръща в най-известния мюсюлманин в Германия. Много от неговите книги и научни статии се фокусират върху мястото на исляма в Западна Европа и САЩ. Особено значимо е сътрудничеството му за превода на Корана на немски, публикуван като издание през 1998 година.
Дълги години Хофман е член на Централния съвет на мюсюлманите в Германия. А през 2009 година е избран за "Ислямска личност на годината".
Хофман почина в началото на тази година, на 13 януари, на 89-годишна възраст.
Резюме:
След последните трагични събития в ислямския свят публикациите на тема „ислям“ заливат книжния пазар. При по-внимателен поглед все пак се установява, че малцина автори желаят или са в състояние да предадат духовните основи на цивилизационния феномен „ислям“. Движени от страх от радикалния фундаментализъм, интегризъм, „свещената война“ и от заклеймявания в повечето книжни заглавия „меч на исляма“, някои читатели се задоволяват с повърхностните политически и социални пояснения. Но динамиката и себеотдадеността на съвременните мюсюлмани, без познаване на тяхната вяра, на световната религия ислям и на нейната духовност, не може нито да бъдат разбрани, нито може да се придобие вярна представа за тях.
Тази книга, книга на един немски мюсюлманин, прави опит в двайсет глави, които разглеждат доста „горещи теми“, да представи исляма като вяра и цивилизация. Това е слово за исляма, поставено в исторически контекст, научнообосновано, засягащо проблемите и въпреки това - не апологетично.
Докато западният свят и комунизмът се противопоставят, ислямът може да се разбира като „трети път“, т.е. като една възможност между тези два мирогледа. Днес ислямът е алтернатива на проекта за овладяване на живота в един, отново станал дуалистичен свят. Фактът, че ислямът в световен мащаб ще стане доминиращата религия на 21. век, е очевиден за западния наблюдател. Защо това ще стане – защото Аллах желае това: така намеква заглавието на книгата. Ислямът не се разглежда само като алтернатива на политиката на западното общество. Той е алтернативата.