Научните постижения в подкрепа на вярата

Задълбоченото изучаване на сътворението на света е довело изследователите до осъзнаване за съществуването на неговия Създател. С нарастването на научните постижения нараства и доказателствената база за божествената природа на мирознанието. В края на 20. век научната работа на професор Нажип Валитов, доказваща съществуването на Бог, достига същински фурор.

Нажип Хатмуллович Валитов (15.02.1936 – 03.10.2008), от 1987 година e професор към Катедра по Обща химическа технология и аналитична химия в Башкирския държавен университет. Той е химик със световна известност.

Приживе изследователят се занимава изключително с приложна наука и е бил далеч от богословието. Той има написани повече от 129 научни труда по нефтохимия, химия, катализа, биохимия, физика, астрономия, както и е автор на две научни програми за преустройство на нефтената технология в Башкортостан и Русия, той е и автор на 23 патента и авторски свидетелства.

Но всичко се променило, когато професорът публикувал монографията си „Вакуумните колебания при  химическото възбуждане на атомите, молекулите и хаотичните силови линии на електромагнитното и гравитационно поле“. В нея Валитов обосновава теоретически и потвърждава експериментално, че с помощта на силовите линии в електромагнитното и гравитационно поле информацията се разпространява със скорост, многократно по-голяма от скоростта на светлината, практически мигновено, независимо от разстоянията между телата.

Това откритие е опровергало съществуващия до този момент тезис за това, че разпространението на информацията не може да се извършва със скорост по-голяма от скоростта на светлината – 300 000 км/с. На това основание отстоявали своята теория за отрицание на Бога тези, които са защитавали позицията на атеизма. Те твърдяли, че не може да има Всечуващ и Всезнаещ Бог, тъй като неговите знания за процесите във Вселената биха били ограничавани от скоростта на предаване на информацията. Валитов със своите изследвания научно опровергав този мит и доказва, че във Вселената съществува някаква единна висша сила, на която е подчинено всичко.

Научната работа на башкирския професор предизвиква фурор и трудът му днес е достъпен в 45 научни библиотеки на 12 страни на света, в това число на 7 водещи университета на САЩ, 2 водещи университета в Англия, 2 водещи университета във Франция, Токийския университет и други.

На въпроса „Значи, че Бог знае всяка наша мисъл?“, проф. Ваблитов отговаря: „Да, има сила, която подчинява всичко. Ние може да я наричаме Господ, Аллах, Йехова, Световен разум -  същността не се променя и взаимодействието в света е мигновено, където и да се намират обектите. Аз стигнах до извода, че Библията, Коранът и Тората имат множество съвсем еднакви постулати. И тези основни истини са залегнали в моите изчисления. Това показва, че в тези формули няма нищо ново, те са само потвърждение на това, че то е дадено на човечеството още преди хилядолетия“.

„Първоначално доказах съществуването на Бог с формули, а след това го открих и със сърцето си.“ – споделил проф. Валитов.

Чичото на професор Валитов изпълнил поклонението хадж и се е считал за вярващ човек.

Автор: Данат Зарипов

Източник: Islam.ru

© Мюсюлманско изповедание. Всички права запазени.